Du hittar trängselskatten under en egen sida i webbgränssnittet.
Här kan du se över alla passager, notera att kategori på passage alltid följer den kategori som resan när passagen gjordes har.
Som standard visas passager från de senaste 3 dagarna, du kan ändra tidsspannet genom att ändra datuminställningar upp till vänster, välja din bil och sedan trycka på filtrera.
I denna vy kan du också lägga till nya passager ifall det uppstår ett eventuellt bortfall, alternativt ta bort en passage som registrerats felaktigt.
För att ändra avgift på en passage markerar du passagen genom att trycka på checkrutan till vänster om passagen.
Tryck därefter på "Ändra avgift" precis under datuminställningarna och skriv in den korrekta avgiften. Du kan även spara denna ändring för framtida passager vid samma tull genom att bocka i "Använd detta pris för framtida passager för detta fordon".
Om du märker att vi felaktigt registrerat en passage kan du ta bort dem genom att trycka på pilen bredvid visaknappen till höger och sedan "Ta bort"
Ifall vi av någon anledning missat en passage kan ni lägga till en passage genom att trycka på "Lägg till ny" uppe i det högra hörnet.
Välj vilken bil det gäller, ändra sedan datumet till den dag där vi missat en passage och tryck på "Sök resor".
Välj vilken resa du vill lägga till en trängselskattspassage på, välj vilken typ av tull du kört igen och tryck serdan på "Lägg till Trängselskatt".
Anledningen till att vi kan missa en passage handlar i första hand om att vårat trängselskattssystem är baserat på geofencing. Kravet är att vi ska få en GPS-punkt inom den zon där tullen ligger. Då GPS:er inte alltid är på metern finns det en risk att en GPS-punkt hamnar utanför tullzonen. Om ni märker att det är en passage som ofta missas, meddela gärna Automile Support.
Trängselskatten kommer automatiskt med i körjournalsrapporten som skickas ut varje månad, det går även att ta ut en rapport för endast trängselskatt genom att gå till Rapporter som ni finner näst längst ned till vänster i webbgränssnittet.
Om något inte fungerar som det ska eller om du har några frågor är det bara att höra av sig till vår support, det gör ni genom telefon på 010 - 138 85 55, genom chatten som du hittar nere till höger i vår webbportal eller via mail Support@automile.se
Kommentarer