Det finns ett flertal notiser som kan vara bra att lägga upp för att se till att ni alltid har stenkoll på vart er utrustning är någonstans.
Som standard lägger vi in notisen rörelsealarm och batterinivå för nya spårsändarkunder. Båda notiserna knyts till den mobila enhet som ni loggar in med först.
Ni kommer åt notiser genom att trycka upp menyn uppe till vänster, därefter går ni till inställningar -> notiser.
Välj spårsändare för att se de notiser som är kopplade till era spårsändare.
Tryck på plus upp till höger för att skapa en ny notis.
Det går att lägga in flera spårsändare i samma notis, när notisen väl är skapad kommer ni att hitta en för varje spårsändare under Notiser.
Väljs först spårsändare, därefter vilken typ av notis ni vill skapa upp.
Destinationstyp bestämmer på vilket sätt ni får notisen, väljer ni Mobil-push går det att koppla den till en specifik användare - förutsatt att personen har tillgång till spårsändaren.
Nedan har ni en förklaring på vad varje notis innebär.
Avstängd - Få notis till vald destination när spårsändaren stängs av, antingen manuellt eller för att batteriet tagit slut. Det går endast att stänga av en spårsändare genom webbportalen.
Batterilarm - Få notis till vald destination när spårsändaren når en batterinivå under 30%.
Drifttid - Få en återkommande notifiering när utrustningen som spårsändaren är installerad på varit i drift i X timmar. Det behöver inte vara en enskild spårningssession, om du t.ex. ställer in 8 timmar kommer du få en notis om utrustningen används en timme i taget under 8 separata sessioner, eller två fyra timmars sessioner.
Extern Spänning - Om enheten är kopplad med extern ström på t.ex ett batteri i utrustningen och vi känner av att spårsändaren inte längre får tillräckligt med effekt för att ladda ordentligt.
Offline - Få en notis om enheten går Offline, får vi inte kontakt med enheten på över 24 timmar (notera att spårsändaren skickar ett heartbeat var 24:e timme oavsett om den spårar eller inte, om spårsändaren inte kan skicka detta datapaket kommer en notifiering skickas.)
Rörelselarm - Du kan få till rörelsealarm på flera olika platformar, i samband med att ditt konto skapas upp lägger vi in rörelsealarmet som en pushnotis till den enhet du loggar in med. Larmet är lite som en alarmklocka och börjar ringa ifall din spårsändare förflyttar sig.
Larmet går iväg ca 2 minut efter rörelse. Om du trycker på rörelsealarmet som skickas till telefon kan du därifrån välja att avfärda alarmet eller sätta igång spårning.
Om du inte svarar på rörelselarmet kommer spårsändaren gå in i en spårningssession på 5 minuter, därefter gå ned i sovläge, alternativt standby (och då vara redo att larma igen) beroende på hur du valt att lägga upp inställningarna för din spårsändare.
Du kan läsa mer om hur du ställer in din spårsändare, sovtid och blockera larm via zoner i dessa artiklar:
https://automile.zendesk.com/hc/sv/articles/360010230359-Sovtid
https://automile.zendesk.com/hc/sv/articles/360010246379-Hur-st%C3%A4nger-jag-av-r%C3%B6relselarm-med-hj%C3%A4lp-av-zoner-
https://automile.zendesk.com/hc/sv/articles/360010160040-Sp%C3%A5rs%C3%A4ndarinst%C3%A4llningar
Kommentarer