För att aktivera din Bilreda-integration går du via hemsidan till den flik i verktygspanelen som heter "Inställningar". Du hittar Inställningar längst ned i det vänstra hörnet och ikonen är ett kugghjul (Notera att beroende på vilken upplösning din skärm har kan du behöva skrolla ned lite på hemsidan för att se ikonen).
Där efter går du till "Integrationer" som ligger under Hantera i sektionen mellan dina profilinställningar och verktygspanelen till vänster.
Bocka i Bilreda, tryck på drop-downmenyn, välj ditt fordon och tryck därefter på Spara.
Förutsatt att allt är korrekt med din Bilredaprofil kommer du få ett meddelande där det står "Fordonet har sparats", i samband med detta får du även ett mejl direkt från Bilreda som ber dig att logga in i Bilredas portal och godkänna integrationen.
När detta är gjort kommer du genom Automile-appen och Automile-webbportalen kunna skicka in dina tjänstemil direkt in till Bilreda.
Om du får följande meddelanden när du försöker aktivera integrationen kontaktar du din Fordonsansvarig, alternativt Bilredas förarsupport:
Registreringsnumret är inte registrerat - Fordonet är inte inlagd som aktiv på någon förare i Bilredas system
Förare ej aktiv - Du saknar en webbprofil i Bilredas system.
För att komma i kontakt med Bilredas förarsupport ringer du 08-466 91 50 eller mailar forare@bilreda.se alternativt kort@bilreda.se. Deras telefonlinje har öppet Måndag - Fredag, 08:00 - 16:00.
Om du har något annat problem gällande integrationen får du gärna höra av dig till Automiles support, det gör ni genom telefon på 010 - 138 85 55, genom chatten som du hittar nere till höger i vår webbportal eller via mail Support@automile.se
Kommentarer