För att aktivera din CarPay Fleet-integration går du via hemsidan till den flik i verktygspanelen som heter Inställningar. Du hittar Inställningar längst ned i det vänstra hörnet och ikonen är ett kugghjul (Notera att beroende på vilken upplösning din skärm har kan du behöva skrolla ned lite på hemsidan för att se ikonen).
OBS! För att integrationen med CarPay Fleet ska fungera måste du ha lagt in bilens mätarställning (se guide https://automile.zendesk.com/hc/sv/articles/212165043-Hur-lägger-jag-in-bilens-mätarställning)
Du måste även ha ett aktivt konto hos CarPay Fleet som du registrerar via appen Carpay Fleet eller via hemsidan https://driver.carpayfleet.se/login/bankid-mobile.
Där efter går du till Integrationer som ligger under Hantera i sektionen mellan dina profilinställningar och verktygspanelen till vänster.
Bocka i Volvo Finans (CarPay Fleet), tryck på drop-downmenyn, välj ditt fordon, skriv in ditt personnummer och sedan spara.
Dina tjänstemil kommer sedan att skickas per automatik direkt till CarPay Fleet den 3:e varje månad.
Var noga med att göra dina ändringar i tid.
För att komma i kontakt med CarPay Fleet förarsupport ringer du 08-634 93 60, du kan också chatta. Deras telefonlinje har öppet Måndag - Fredag, 08:00 - 17:00.
Om du har något annat problem gällande integrationen får du gärna höra av dig till Automiles support, det gör ni genom telefon på 010 - 138 85 55, genom chatten som du hittar nere till höger i vår webbportal eller via mail Support@automile.se
Kommentarer